DESIGNING THE NEW RETAIL EXPERIENCE
Η Διοικητική ομάδα της SWAROVSKI Ελλάδος συνεργάστηκε με τη Secret Key για να σχεδιάσει μια σειρά από εκπαιδευτικές παρεμβάσεις έντονα βιωματικού χαρακτήρα προκειμένου να εμπνεύσει την ομάδα των Συμβούλων Πώλησης των καταστημάτων της της να επανασχεδιάσουν δημιουργικά την εμπειρία του πελάτη (SWAROVSKI).
Βασικός στόχος της συνεργασίας ήταν να ενημερωθούν τα στελέχη της SWAROVSKI για τη σημαντικότητα της συνεχούς βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη , να κατανοήσουν πως συνδέεται με βασικούς δείκτες ανάπτυξης της επιχείρησης, να μάθουν τα νέα trends στην κατανάλωση μέσα από άφθονα παραδείγματα που προσφέρει η διεθνής σκηνή της λιανικής και να βιώσουν και οι ίδιοι εμπειρίες αγοράς, αξιολογώντας στη συνέχεια τα δυνατά σημεία και τις χαμηλές ζώνες ικανοποίησης που έλαβαν από διαφορετικούς προμηθευτές.
Αρχικά η SECRET KEY συνεργάστηκε στενά με τη Διοίκηση της εταιρίας και ανέπτυξαν από κοινού τη δήλωση της αποστολής της της SWAROVSKI Ελλάδος στην εμπειρία του πελάτη (Customer Experience Mission Statement).
Προσδιορίστηκαν οι αξίες (Customer Experience Values) που θα στηρίξουν την αποστολή αλλά και τα συμπεριφορικά κριτήρια (KPIs) ανά αξία που χρειάζεται να εκφράζει κάθε εκπρόσωπος εξυπηρέτησης προκειμένου να είναι συμβατός/ή με την αποστολή της SWAROVSKI HELLAS στην εμπειρία του πελάτη.
Στη συνέχεια οι Σύμβουλοι Πώλησης & Εξυπηρέτησης των καταστημάτων SWAROVSKI παρακολούθησαν εκπαιδευτικό εργαστήριο στην ενότητα Customer Experience, όπου ενημερώθηκαν μέσα από άφθονα παραδείγματα για τα σύγχρονα market trends στο χώρο της λιανικής πώλησης και ειδικά στη μόδα σε διεθνές επίπεδο. Στο Customer Experience Workshop παρουσιάστηκαν οι κοινωνικές αλλαγές στην πολιτιστική σκηνή, η εξέλιξη στις επιθυμίες των καταναλωτών και αναλύθηκε παράλληλα η αγοραστική τους συμπεριφορά.
Η συνέχεια επιφύλασσε βιωματικά Retail Tours σε premium brands που δραστηριοποιούνται στη λιανική αγορά. Μέσα από διαδοχικές επισκέψεις σε πολλά brands, τα στελέχη της SWAROVSKI βίωσαν λειτουργικά και συναισθηματικά ερεθίσματα σε περιβάλλοντα λιανικής, με καθοδήγηση από Facilitator της Secret Key και με τη βοήθεια ειδικά παραμετροποιημένου οδηγού πληροφοριών(Retail Guide ).
Η επόμενη εκπαιδευτική συνάντηση περιλάμβανε Feedback Workshop. Τα στελέχη με πάθος μοιράστηκαν τις εμπειρίες που βίωσαν, απομονώνοντας τα θετικά στοιχεία από τα αρνητικά , κάνοντας συνδέσεις σχετικές με market trends & concepts στα οποία είχαν εκτεθεί στο CX Workshop καταλήγοντας να παράγουν μια σειρά από καινοτόμες ιδέες βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη, μέσα από παραμέτρους που ένιωθαν και οι ίδιοι/ες δυνατοί να επηρεάσουν.
Το εκπαιδευτικό ταξίδι στην εμπειρία του πελάτη έκλεισε με την υλοποίηση ενός εργαστήριου σχεδιασμού της νέας εμπειρίας SWAROVSKI. Με τη χρήση διαδοχικών, εξειδικευμένων Service Design εργαλείων και μεθόδων, η Secret Key πραγματοποίησε για τη SWAROVSKI Ελλάδος ένα “Customer Journey Mapping” Workshop.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να χαρτογραφήσουν σε ομάδες το ταξίδι διαφορετικών κατηγοριών πελατών (Personas) SWAROVSKI εντοπίζοντας μοτίβα συμπεριφοράς και τρόπο σκέψης των διαφορετικών PERSONAS σε κάθε βήμα της εμπειρίας SWAROVSKI. Ιδιαίτερα αποτελεσματικός ήταν ο εντοπισμός των σημείων που προκαλούνταν ενδεχομένως αρνητικά συναισθήματα στους πελάτες μέσα από τη ροή και τα κανάλια πώλησης. Πάνω σε αυτά τα σημεία με ασκήσεις δημιουργικότητας και παραγωγής ιδεών ( ideation sessions) οι συμμετέχοντες κατέθεσαν τις ιδέες τους ως προς την ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη και την παραγωγή θετικών συναισθημάτων.
Οι ομάδες παρέθεσαν τις ιδέες τους με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας δημιουργικό εξοπλισμό και συζήτησαν την εφαρμοσιμότητα των προτάσεων για να επιλέξουν αυτές που θα ενεργοποιήσουν στο άμεσο μέλλον.
“Ένα εξαιρετικό & χρήσιμο πρόγραμμα ! Ένα μοναδικό ταξίδι στην χαρτογράφηση της εμπειρίας του πελάτη το οποίο μας άνοιξε νέους ορίζοντες και μας έδωσε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη των στόχων μας»